Casa Verde 2023 AFM

Informații pentru clienți


19.05.2023

AFM a publicat ieri, 18.05.2023, un comunicat de presă prin care au publicat link-ul către noua aplicație de înscriere în program.

Cea mai importantă modificare: NU mai este nevoie de crearea unui cont de utilizator!

Utilizatorul intră simplu și ușor pe acest link, iar la momentul deschiderii (ora 10:00 din prima zi de depunere pentru fiecare regiune în parte), își completează datele personale și își încarcă documentele în câmpurile predefinite, completează codul de validare și bifează toate căsuțele, după care apasă pe butonul „Depune proiect”.

Vedeți aici un scurt video de prezentare a procesului de înscriere.

Atenție!

Astăzi, 19 Mai 2023, s-a deschis prima sesiune de depuneri, pentru regiunea București-Ilfov. Fondurile s-au epuizat în 9 minute!

Vă reamintim că înscrierea este de tip primul venit – primul servit, deci trebuie să fiți pregătiți la momentul deschiderii, cu toate documentele în format PDF salvate pe calculator și cu conexiune bună la internet!

Mult succes!!!


18.05.2023

S-a publicat manualul pentru înscrierea persoanelor fizice în aplicație! (click aici)

Pasul 1: Asigurați-vă din timp că aveți contul de utilizator creeat pe AFM (click aici și alegeți opțiunea „Creează cont”; aveți aici și instrucțiuni).

Pasul 2: Asigurați-vă că aveți toate documentele necesare pregătite în format PDF și denumite corespunzător pe calculatorul dumneavoastră.

Pasul 3: Înscrierea în program se face pe principiul primul venit – primul servit! Deci asigurați-vă că la momentul deschiderii (vedeți aici caledarul) vă aflați în fața calculatorului și aveți o conexiune foarte bună la internet. Mult succes!

Pasul 4: Ulterior, după înscriere, va trebui să intrați să vă alegeți instalatorul dorit, în cazul nostru, EAGLETRONIC S.R.L., CUI: RO 14892520. Vă vom reaminti noi printr-un e-mail când puteți intra pentru alegerea instalatorului.


04.05.2023

S-a publicat calendarul înscrierilor în program! (click aici)

Regiunea centru (Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu): 24 Mai 2023 – 26 Mai 2023

Acum puteți să începeți demersurile pentru obținerea tuturor actelor necesare pentru înscriere!

Acte necesare:

  • CI solicitant valabil, cu domiciliul la adresa de instalare (scanat, PDF);
  • Certificat de atestare fiscală pe numele solicitantului, emis de ministerul finanțelor, nu mai vechi de 30 de zile (scanat, PDF);
  • Certificat de atestare fiscală pe numele solicitantului, emis de primărie, nu mai vechi de 30 de zile (scanat, PDF);
  • Extras de carte funciară imobil, nu mai vechi de 60 de zile (scanat, PDF);
  • DOAR în cazul montajului pe teren se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren (nu mai vechi de 60 de zile)(scanat, PDF);
  • DOAR în cazul imobilelor-construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individual: Copia cărţii funciare colective, din care să rezulte maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg(scanat, PDF).

Atenție!

Solicitanții – persoane fizice sau parohii – se înscriu singuri/ personal/ individual în aplicația pusă la dispoziție de AFM, pe pagina dedicată programului (click aici)!

Vă rugăm să accesați link-ul, să intrați pe aplicație și să vă creați contul de utilizator (instrucțiuni). Aveți nevoie de o adresă de e-mail validă, pe care veți primi un cod de verificare. Notați-vă parola într-un loc sigur!

Asigurați-vă din timp că aveți pregătite următoarele:

  • Contul de utilizator creeat în aplicația AFM;
  • Adresa de e-mail valabilă și funcțională;
  • Calculator PC / Laptop cu un program care deschide PDF-uri instalat (Adobe Reader, Adobe Acrobat Pro);
  • Conexiune bună la internet;
  • Actele pregătite în format PDF (cele de mai sus).

Pașii înscrierii, la momentul deschiderii sesiunii:

  1. Intrați în aplicație cu adresa de mail și parola setate la crearea contului;
  2. Selectați programul pentru panouri fotovoltaice;
  3. Descărcați cererea de finanțare;
  4. Completați cererea pe calculator (PDF inteligent – instrucțiuni);
  5. Salvați cererea completată;
  6. Încărcați cererea în aplicație;
  7. Încărcați toate actele pregătite (CI, certificate fiscale, CF) în platformă.

Atenție!

Dacă veți avea nevoie de asistență pentru scanarea documentelor și transmiterea acestora în format PDF pe e-mail-ul dumneavoastră, puteți veni la sediul nostru și vă vom ajuta cu acest pas. Dorim să vă informăm că există aplicații pentru telefonul mobil cu ajutorul cărora puteți să vă scanați singuri, simplu și rapid documentele (ex. Cam Scanner).

De asemenea, pentru persoanele care nu au acces la un calculator sau care au nevoie de ajutor pentru tot procesul înscrierii, vom oferi ajutor. Este necesară înscrierea pe listă, așadar vă rugăm să ne contactați la unul din numerele de telefon de mai jos și să vă programați!


25.04.2023

Andrei Antipa, vicepreședintele AFM, a declarat zilele trecute în cadrul emisiunii iBani, că data probabilă a lansării programului se amână până pe 15 Mai 2023, însă a subliniat faptul că nici această dată nu este 100% sigură. De asemenea, a declarat că fiecare regiune în parte va avea la dispoziție 3 zile pentru depunere, în loc de 2 zile cum era precizat inițial. Puteți urmări întregul interviu la link-ul de mai jos:

https://stirileprotv.ro/stiri/ibani/bani-pentru-panouri-fotovoltaice-tot-ce-trebuie-sa-stii-despre-zcasa-verde-fotovoltaice-in-emisiunea-ibani.html

Ne dorim, pe această cale, să vă reamintim și să vă rugăm să nu vă grăbiți cu obținerea certificatelor de atestare fiscală de la primărie și de la ANAF, deoarece veți avea nevoie ca ele să fie valabile la data înscrierii, dată pe care AFM nu a comunicat-o oficial până la momentul de față.

Noi vă vom transmite un e-mail, prin care vă vom anunța care este data oficială pentru deschiderea sesiunii de înscrieri, de îndată ce aceasta se va publica pe pagina oficială AFM.

Dacă nu sunteți în lista noastră de informare prin e-mail, vă puteți înscrie aici.


05.04.2023

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a anunţat că din 5 mai va începe înscrierea persoanelor fizice în programul Casa Verde. Înscrierea se va face din două în două zile, pentru fiecare regiune în parte pe rând, bugetul fiind împărțit proporţional cu numărul de case individuale întăbulate pe fiecare regiune în parte: https://economedia.ro/casa-verde-fotovoltaice-ministrul-mediului-anunta-ca-persoanele-fizice-se-pot-inscrie-in-program-din-5-mai.html#.ZC1n-HZBy5c?source=biziday .

La data deschiderii înscrierilor veți avea nevoie de:

  • CI (adresa de domiciliu identică cu adresa din CF)
  • CF (nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii)
  • Certifical fiscal primărie (nu mai vechi de 30 de zile la data înscrierii)
  • Certificat fiscal finanțe (nu mai vechi de 30 de zile la data înscrierii)

Ca prim pas, vă recomandăm să vă scoateți un CF actualizat și să vă asigurați că adresa de domiciliu din CI coincide cu cea din CF. Ulterior, spre finalul acestei luni, vă recomandăm să vă scoateți certificatele fiscale de la primărie și respectiv de la finanțe.

Revenim cu informații de îndată ce se actualizează!


03.04.2023

Săptămâna trecută, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a trimis spre consultare publică noul Ghid de Finanțare al Programului Casa Verde 2023. Acesta este doar o propunere legislativă și va fi revizuită în funcție de propunerile și sugestiile primite de la populație, instituții și organizații.

Principalele schimbări aduse față de programul trecut sunt:

  • Se adresează persoanelor fizice și parohiilor;
  • Invertoarele acceptate în program sunt doar cele hibride;
  • Încărcarea documentelor se face de către solicitant (veți beneficia de ajutorul nostru la înscriere dacă nu se va schimba acest aliniat);
  • La încărcarea documentelor solicitantul trebuie să își aleagă în aplicație un instalator din lista pusă la dispoziție de către AFM (Eagletronic S.R.L. dacă alegeți să lucrați cu noi);
  • Actele încărcate se vor verifica și aproba de către instalator, nu de către AFM;
  • Instalatorii vor fi obligaţi să depună la AFM o garanție substanțială în funcție de estimarea numărului de proiecte preluate (noi vom plăti această garanție);
  • Solicitanții pot depune o singură cerere de finanțare în cadrul unei sesiuni și doar pentru adresa de domiciliu declarată în actul de identitate;
  • Nu este permisă extinderea unui sistem deja existent;

Dorim să vă informăm pe această cale că noi vom rămâne în continuare instalatori autorizați în cadrul acestui program și vă vom ține la curent cu informații.

Pe listele AFM ne veți găsi cu denumirea: Eagletronic S.R.L., Cod fiscal: RO 14892520, firmă autorizată ANRE și parteneră AFM, parte a Grupului Redatronic Serv S.R.L.


Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și reclamele, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea de către dvs. a site-ului nostru cu partenerii noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings